/ Yomie
De Digitale Barman: eenvoudig contactloos bestellen
Hoe hou je een etentje of een terrasje, de sociale contacten par excellence, zo veilig en contactloos mogelijk? Dat is dé hamvraag voor de horeca in de post-coronaperiode!
Aarixa ontwikkelde daarvoor de Digitale Barman in opdracht van Yomie, een middelgrote horecaleverancier. Via een eenvoudige code kan iedere klant de dranken- of menukaart doornemen op zijn smartphone én meteen digitaal zijn bestelling plaatsen, rechtstreeks naar het toog- of keukenpersoneel. De horeca-eigenaar kiest zelf of hij aan tafel bedient of de bestellingen door de klanten laat oppikken op een veilige plaats.
De bestelprocedure wordt volledig contactloos: geen menukaarten die iedereen vastneemt, geen menukaarten die worden doorgegeven van tafel naar tafel en geen direct contact met de obers, tenzij voor advies. De klant krijgt op zijn smartphone het bericht dat zijn bestelling klaarstaat om op te pikken in een veilige omgeving. Bediening aan tafel met de nodige omzichtigheid – mondmasker, handschoenen, extra hygiëne, enz. – blijft een optie, maar dankzij de Digitale Barman hoeft het niet.
Het enige wat je nodig hebt voor de Digitale Barman is een stuk software en optioneel een server-direct printer om de tickets voor de keuken en/of de klant ook af te drukken. Yomie, de verdeler van deze app, verdeelt en installeert de software. Zo zijn horecazaken dankzij de inventiviteit van Aarixa, de kennis van Yomie en de Digitale Barman in no time klaar voor de heropening.